Wie zijn wij?

Het bestuur en het team

Op 31 januari 2018 is Stichting the X Awareness opgezet door Alita Smit.

Bestuur: 
Fana Keuter              –  Voorzitter
Albert Smit               –   Penningmeester
Jikke van Deelen     –   Secretaris

Het team: 
Alita Smit                   –  Creative Director
Anneke Westra         –  Regisseur
Petan Bont                 –  Locatie manager & regie assistent
Mariska Meima         –  Props manager
Jenna v/d Meer         –  Productielid

Naast het team zijn er ook 25 professionele acteurs en 15 vrijwilligers betrokken bij de theater producties van de Stichting.

De Stichting biedt ontwikkelingstrajecten aan voor acteurs en interactief game developers.

Eerdere producties

De Stichting heeft al meerdere producties op hun naam staan. De producties bleken zeer populair te zijn. De allereerste productie in der Aa kerk in Groningen liep niet goed af. De communicatie naar buiten was zeer onduidelijk. De Stichting heeft er vervolgens hard aan gewerkt om een compleet eigen communicatie en marketing strategie op te zetten. Dit is de reden waarom de Stichting vaker communiceert onder andere namen (Wild Adventure Games & Warrior Games). Dit zijn geteste namen die beter aanslaan bij de doelgroep.

Stropers op de Savanne   –  2021/2022
Vincent van Gogh             –  2022
De Grote Zuivering           – 2019-2023

Het verhaal van de Stichting the X Awareness

Stichting the X Awarenss is opgezet door Alita Smit. Alita Smit is cumlaude met honours afgestudeerd in 2017 aan de Minerva academie in Leeuwarden.

Alita is een team gaan vormen met gelijkdenkende theater makers. In 2017 was het team al bezig om immersieve theater producties te ontwikkelen en te organiseren in Groningen & Drenthe.

Het is het doel van de stichting om volwassenen en kinderen te laten spelen door middel van immersieve theaterproducties. Wij leven tegenwoordig in een wereld waarbij jeugd moet presteren, vast zitten aan een tablet, de burnout cijfers enorm zijn gestegen en stress een constante factor is. De immersieve games worden altijd ingezet voor maatschappelijk doeleinden. Zie onze projecten op deze website.

De Stichting is momenteel bezig met een groots project. Een ‘real life gaming park’ in centrum Meppel, de Swaenenborgh. Een grote locatie waar de Stichting voor alle leeftijden verschillende producties wilt opzetten.

 

Wat zijn immersieve experiences?

De immersieve experiences is een vorm van theater wat nog zeer onbekend is in Nederland. In Engeland zijn deze ervaringen een stuk bekender en razend populair. Bij een immersieve experience beland je in een compleet nieuwe wereld. Er is geen podium, maar je loopt zelf door het hele podium. Je loopt als het ware van scène naar scène. Je bent zelf een groot onderdeel van het verhaal. Je gaat zelf de gesprekken aan met acteurs, beland in hun verhaallijn en je mag je eigen keuzes maken.

Je gaat creatiever denken, je bent meer betrokken in het verhaal en je gaat dieper nadenken over het thema. Wat wordt er mee bedoelt en welk aandeel heb ik zelf?

Maatschappelijke doeleinden

Deze immersieve games lenen zich perfect voor maatschappelijke doeleinden. Spelenderwijs kunnen wij kinderen en volwassenen veel meegeven, maar hen ook meteen de ruimte en creativiteit geven om zichzelf te ontwikkelen. Deze ruimte is voor zelfontwikkeling ontzettend belangrijk. Tijdens de games wordt er een veilige omgeving gecreëerd waarin de deelnemers fouten mogen maken en telkens worden uitgedaagd totdat zij een bepaalde skill onder de knieën hebben.

Reviews

9,5

★★★★★

PLAATS REVIEW

9,5

★★★★★

PLAATS REVIEW

1001 Activiteiten

9,0

★★★★★

PLAATS REVIEW

Durf jij het avontuur aan te gaan? Wordt de held van je eigen verhaal en trotseer onze donkere werelden.

TICKETS